Szilárda

Hídlap

Köcsög BMW-s lettem – Cargineering – szubjektíven az autókról 1. rész

Párszor már fel akartam gyújtani, de amúgy imádom (Első rész)

Mindig is tudtam, hogy hátsó kerekes autó kell! Hogy honnan? Jó kérdés, talán a sok gokartos élmény miatt, vagy a gyakran hajtott RC autók miatt, és a szomszédban lakó barátom Lada mániája is ezt erősítette bennem.

Így történt, hogy a heteken át tartó E30 nézegetés (szigorúan neten, egyet sem élőben) után 2 nap alatt vettem egy 2105-ös Ladát.

Szerelem volt első látásra, de inkább csak a hangulat miatt, meg a hallott storyk miatt, hogy ezt így meg úgy el lehet rúgni keresztbe… Az első út inkább volt félelemmel teli, mint élvezettel… Zabszem a seggben, hogy a szervo nélküli kormánnyal a szűk utcákban hogy fogom tudni elmanőverezni. De megoldottam és jöhetett a Debrecen-Pest táv az M3-ason. Akkor gyűlöltem meg a gyárinál hangosabb kipufogókat egy életre.

És most snitt (mert a ladás egy ganz andere story lenne), azon kapom magam, hogy végzek a BME-n az MSC-vel és előttem az élet. Ez egy nagyon jó alap arra, hogy jogosnak érezzem meglepni magam valami modernebb technikával. Így, „tanulva” a Ladás hibámból, ismételten az első megnézett autót vettem meg.

Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy már a hahu-s kis képek alapján tudtam, melyik hirdetésre érdemes egyáltalán kattintani. Ezért is siklottam el minimum 3x a későbbi kocsim hirdetése felett. Bár nem hiszem, hogy egy, magára valamit is adó, e36-okat nézegető felebarátom rákattintott volna a kinyitott motorteret ábrázoló képre, amit egy ocsmány sportlégszűrő uralt. De az akkori munkahelyemen amúgy is kötelesség volt az autós újságok tartalmának ismerete, valamint a használt autó piachoz konyítás, így munkaidőben az unalom elűzése végett csak megnyitottam a hirdetést…

Láss csodát, a többi képen egy totál gyárinak tűnő 320i BMW volt. Fekete, combtámaszos bőrülés, napfénytető (nepper szlenggel: sibeda), digitklíma (kétzónás), ülésfűtés és ’97. 12. havi évjárat.

Mindez, írd és mondd: 690.000 jó magyar forintért hirdetve. Laikusoknak elmondom, hogy ez olyan 2 kilóval volt a többi hasonló gép ára alatt (igaz, a használt BMW hirdetőknek sokszor közük sincs a valósághoz… A kék-fehér propeller gyakran vezet realitásérzék vesztéshez az árképzésnél), ja, és a slusszpoén, hogy Debrecenben volt az autó, ahol én is hétvégente tartózkodom.

Egy szó, mint száz szombat este ott álltam a kerekestelepi családi ház pincéjénél, és ahogy kinyílt a garázsajtó, én már láttam magam, ahogy napszemcsiben, elhúzott napfénytetővel és a barátokkal, párommal csapatunk le Almádi felé, távolban a délibábos Balatonnal…(ez meg is történt, csak az utolsó 30 km kötélen lett abszolválva, de erről majd máskor). Szóval próbaút, elájulás, egy hét szervezkedés, ismerős vizsgasoron átnézetés, majd 650-re való lealkudás után büszkén feszítettem a forgalomból ideiglenesen kivont, 17 éves, kiszolgált deutschen Autbahnbomberben.

Szóval egy köcsög BMW-s lettem.

A folytatásért kattintson ide:
http://cargineering.blog.hu/2018/02/24/kocsog_bmw-s

  • Szörnyen jó mesekönyv egy esztergomi kötődésű írótól

    Pifkó Célia, esztergomi kötődésű író könyvét tegnap mutatták be Budapesten, a Várkert Bazárban. A „Szörnyek a szobádban” című színvonalas, bájos alkotást Orosz Annabella illusztrálta és a Képmás kiadó gondozásában látott napvilágot. Az esztergomi kötődésű író édesapjáról utcát is neveztek el.

    Hídlap
  • Megújult a községháza Dömösön

    Nyolcvan millió forintból újult meg a községháza Dömösön a Terület- és Településfejlesztési Operatív Program (TOP) pályázatán nyert támogatásból, valamint az önkormányzat saját forrásából. A korszerűsített épületet szerdán adták át.

    Hídlap