Júlia, Rita

Hídlap

Glamour-napok férfiaknak – Oldtimer Premier 2018 (Cargineering blog)

Idén is megérte kiállni a sort, hogy bejuss a biatorbágyi Premier Outlet területére, feltéve ha kocsival érkeztél, mert motorral ezt ügyesen ki lehetett kerülni.

Bent a parkolóban aztán olyan autókon legeltethetted a szemed, amik mellett eltörpült az, hogy a Glamour-napok miatt az üzleteket is végig kellett szenvedni a kismillió ember közt, hogy az ember kedves párja is úgy érezze, nem hiába szeltétek át az egész várost szombat délelőtt. Én nem így jártam, de sok férfi szeméből ezt lehetett kiolvasni.

Kezdésnek kapásból itt van egy 911 turbo a 993-as szériából. Mellette egy Honda NSX, még színben is passzol. Két igazi legenda a ’90-es évek elejéről, merőben eltérő szemlélettel építve, de ugyanazért a célért, hogy a legjobb sportkocsi legyen. Az NSX-et Senna segítségével reszelték hibátlanra, középre épített V6-os motorral, míg a 911-et akkor már 30 éve finomították, hogy minél jobban használható legyen a farmotoros, turbós, boxer 6-os, ami ebben a szériában volt utoljára léghűtéses. Amúgy kiskorom óta ez a széria, ráadásul a turbo a kedvencem. Évek óta még a háttérképem is ez.

Az előző két piros, kétajtós csoda után itt egy harmadik. Dacia 1410 Carpathia sportcoupe. Hát, hogy is mondjam, vannak erdélyi rokonaim, volt is jó pár 1310-es dákó a használatukban és bár megjártak velük hosszú utakat is, de jó autónak nem számítottak. Erre itt ez a coupe, olyan kecses formával, hogy még azt is megbocsájtaná neki az ember, ha minden utcasarkon lerobbanna, mert ez még a tréleren is jól mutatna.

Folytatás:
Cargineering