Előd

Hídlap

Esztergom térségét is átszeli 2020-ban a Giro d’Italia mezőnye

Esztergomon is áthalad majd jövőre a Giro d’Italia mezőnye – írja az MTI. Az olasz országúti kerékpáros körverseny első ízben rajtol Budapestről, majd a fővárosi időfutam után egy Budapest-Győr, valamint Székesfehérvár-Nagykanizsa etapot teljesítenek majd a résztvevők.

A budapesti Szépművészeti Múzeum Román Csarnokában tartottak sajtótájékoztatót a Giro d’Italia magyarországi szakaszaival kapcsolatban. Az első etapot május 9-én szombaton rendezik meg, amely egy 9,5 kilométeres budapesti időfutam lesz. A kerékpárosok Hősök teréről indulva az Andrássy úton haladnak majd végig, majd a Parlament érintésével és a Clark Ádám téren keresztül érkeznek meg a Várba.

A második felvonásban a mezőny szintén a Hősök teréről rajtol majd, ugyanakkor ezúttal észak-nyugat felé veszik majd az irányt. A Dunán átkelve a megcélozzák a Pilist, majd a Dunakanyarban haladva Esztergomba érnek a kerékpárosok.

Azonban a 2019-es Tour de Hongrieval ellentétben nem a Duna-parti városban lesz a befutó, így a versenyzők Esztergomot maguk mögött hagyva folytatják tovább útjukat, a 193 kilométeres táv pedig Győrben ér véget. A sportolók az utolsó hazai versenynapon Székesfehérvárról indulnak útnak, majd a Balaton északi partján végigtekerve és Keszthelyen áthaladva futnak be Nagykanizsára.

Révész Máriusz aktív Magyarországért felelős kormánybiztos a sajtótájékoztatón elmondta, hogy az olasz körversenyt az utak mentén 3-400 ezer szurkoló nézheti majd, míg a televízióban meg lehet mutatni a világnak a magyarországi látványosságokat, tájakat és műemlékeket. A politikus szerint több százezer boldog néző állhat majd kint az utak mentén, kik évtizedekkel később is felidézhetik a látottakat. Reményei szerint a mezőnyhöz csatlakozik Peák Barnabás, Valter Attila vagy Dina Márton is, akik egytől egyig a fiatal és tehetséges generáció tagjai.

Szabó Tünde sportért felelős államtitkár hangsúlyozta, hogy a magyar kerékpársport történetében mérföldkőnek számít a Giro magyarországi rajtja, amely a világ egyik legnézettebb, legjelentősebb és legnépszerűbb sporteseménye. Emiatt évtizedekkel később is felidézhetjük majd a nagy pillanatot, továbbá a sportolók “szerte a világban elviszik Magyarország jó hírét.”

Az olasz kerékpáros verseny történetében nem ez az első alkalom, hogy külföldi etapokkal egészítik ki az itáliai szakaszokat. Korábban Dublinban, Amszterdamban és Jeruzsálemben is rendeztek városi egyéni időfutamokat. Mauro Vegni versenyigazgató megjegyezte, hogy a bevált módszert idén Bolognában folytatták és a budapesti Grande Partenza nyitó akkordja is ez lesz.

Az időfutam-specialistáknak kedvező rövid táv utolsó másfél kilométere 4 százalékos emelkedővel zárul. Így már ezen kioszthatják a legjobb hegyi menőt illető kék trikót az összetett elsőt illető rózsaszín, a sprinterek pontversenyében első ciklámen és a legjobb fiatalt illető fehér trikó mellett. Kifejtette, a második, enyhén dombos szakasz csodálatos tájakon vezet, s bár 23 kilométerrel a cél előtt érinti a pannonhalmi Apátságot, ezzel együtt is a sprintereknek kedvez majd várhatóan. Szintén sík etap lesz a harmadik, ahol ugyancsak mezőnyhajrá várható, s szintén remek országimázsnövelőnek nevezte.

Paolo Bellino, a Giro d’Italia-t szervező RCS Sport igazgatója kiemelte:, hogy több mint kétszáz országból mintegy 800 millió néző követi az eseményeket. A verseny ugyanakkor kétféle öröksége lehet: egyrészt az ország világ elé tárhatja a saját értékeit, másrészt a Giro új kerékpáros generáció születéséhez is hozzájárulhat.

Tarlós István főpolgármester levelében kiemelte: a főváros valódi nagyhatalom sportversenyek rendezésében, és kiváló tömegsportrendezvények házigazdájaként is ismert. Szilasi László, a 2020-as magyar Giro-projekt szakmai vezetője az MTI-nek elmondta, a nagykanizsai befutó utáni lesz az olasz körverseny történetének legnehezebb transzfere. Először fordul elő ugyanis az, hogy külföldi helyszín után másnap Olaszországban megy tovább a verseny. Ezúttal kedden már Szicíliában állnak rajthoz a kerekesek.

A sármelléki reptérről hétfőn este két charterjárat és egy cargo-repülőgép szállítja a karavánt Szicíliába, míg a csapatok a versenyzéshez nélkülözhetetlen egy-egy buszt, kamiont és autókat már eleve oda küldik, hiszen ennyi idő alatt Magyarországról nem lehetne ennyi járművet átszállítani. Magyarországot korábban még egyik nagy háromhetes verseny sem érintette. A Giro 1909 óta íródó történetében eddig 13 alkalommal rajtolt a viadal Olaszországon kívül, legutóbb tavaly, amikor Izraelben volt a Grande Partenza.

(Forrás: MTI)
(Fotó: flowcycle.hu, térkép: nso.hu)

  • Több mint százan ismerkedtek meg Szobon a laikus újraélesztéssel

    Országszerte több helyszínen, köztük a Pest megyében található Szobon is változatos programokat szerveztek az újraélesztés világnapja alkalmából. A helyi mentőállomáson több mint száz résztvevő fordult meg, a diákok pedig elsajátíthatták a laikus újraélesztés alapjait.

    Hídlap
  • Hazai pályán győzte le a Budaörs csapatát a Dorog

    Hazai környezetben aratott győzelmet a Dorogi FC a Merkantil Bank Liga (NB II) 13. fordulójában. A válogatott mérkőzések miatti szünet jót tett a csapatnak, ugyanis a csákvári elleni vereséget követően igencsak rákészültek a Budaörs elleni rangadó. A találkozón végül három gólt szerezve gyűjtötte be a három pontot a Dorog.

    Hídlap
Advertisements