Kerékpárút épülhet Kesztölc és Dorog között

Több mint 60 millió forintból alakíthat ki kerékpárutat Kesztölc és Dorog között Kesztölc önkormányzata. A Terület- és Településfejlesztési Operatív Programnak (TOP) köszönhetően egy 1800 méter hosszú bicikliút halad majd végig a Kék túra nyomvonalán. A beruházásról Vöröskői Istvánnal, Kesztölc polgármesterével beszélgettünk.

Több mint 60 millió forintból alakíthat ki kerékpárutat Kesztölc és Dorog között Kesztölc önkormányzata. A Terület- és Településfejlesztési Operatív Programnak (TOP) köszönhetően egy 1800 méter hosszú bicikliút halad majd végig a Kéktúra nyomvonalán. A beruházásról Vöröskői Istvánnal, Kesztölc polgármesterével beszélgettünk.

– Miről szól a pályázat, pontosan mi valósulhat meg?

– Kerékpárutat építünk Dorog és Kesztölc között, elsősorban turisztikai céllal. A Pilis nyugati irányból, Dorog és Esztergom felől biciklivel csak a nagy forgalmú 10-es vagy 117-es úton közelíthető meg, amit jó szívvel nem ajánlhattunk senkinek. A kerékpárúttal közvetlen kapcsolat létesül Esztergom – Dorog irányból, a 117-es út keresztezésénél baleseti szempontból veszélytelenebb, kiépített kerékpáros átkeléssel Kesztölcön át Klastrompusztára.

– Hol halad majd végig a kerékpárút? Mekkora a tervezett út hossza?

– Gyakorlatilag az Országos Kéktúra nyomvonalán, Kesztölc belterületének Dorog felé eső szélétől a dorogi lőtérig (ami még kesztölci közigazgatási terület). Hossza 1800 méter lesz.

– Mit jelent ez a beruházás a kesztölcieknek?

– Két fontos dolgot várunk: az alapcél a kerékpáros turizmus megindítása (ez a korábban leírtak miatt nem működött). A múlt évben a Pilisi Parkerdővel kötött megállapodással (amelyben közös anyagi ráfordítással a Klastrompuszta – Pilisszántó út mountain bike- os használatának megteremtésével a Pilisbike hálózathoz kapcsolódhatunk) és azzal, hogy gyakorlatilag a kerékpárút nem csak Doroggal, hanem Dorogon keresztül a Palatinus-tóval, Esztergommal is összeköt, részesei lehetünk egy hálózatnak, amely magában foglalja a Duna menti és a pilisi kerékpárutak megközelítését, illetve onnan településünk elérését.
A másik, hogy vasútállomása a falunak nincs. A kerékpárút turisztikai célú, de csúnya szóval hivatásforgalmi funkciót is elláthat, rajta keresztül megközelíthető a dorogi vasútállomás, de a munkavállalók dorogi, esztergomi munkába járását is segítheti az év nagy részében. Nyáron pedig alig több mint 2 km kerékpározással a Pala is elérhető kikapcsolódás lesz Kesztölcről, és nem csak gépkocsival.

– Mennyire fogják kihasználni? Mekkora igény van a kerékpárút megépítésére? Jelenleg hogyan lehet eljutni kerékpárral Dorogra? Csak a nagy forgalmú utakon?

– A kihasználtságra a pályázati anyagban kitértünk, elkészülte után a fenntartási kötelezettség idején belül számítások szerint gazdaságossá tehető, különösen, hogy a tervezett M1 – Esztergom gyorsforgalmi utat is keresztezni kell majd különszintű keresztezéssel, ami a kelet-nyugati kerékpáros forgalmat még biztonságosabbá teheti.
Az útra vonatkozó igény megvan a turizmusra a vendéglátásra építő vállalkozókban, de a kesztölci elágazásnál leláncolt kerékpárok gazdái is szívesebben hagynák kiépített kerékpártározóban járműveiket.

– A tervek szerint mikor kezdik és mikor fejezik be a beruházást?

– A támogatási szerződés megkötése most van folyamatban, ilyen beruházásnál az egyéb kötelező köröket (közbeszerzés stb.) meg kell futni. A határidők nem véglegesek, de jó lenne ebben az önkormányzati ciklusban használatba venni a létesítményt.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Szólj hozzá!

info@hidlap.hu

©  hidlap.hu — Minden jog fenntartva!