Jeromos

Hídlap

Piskóta-formájú körforgalom épülhet a Petőfi utca-Dobogókői út találkozásánál

A Terézia-Dobogókői-Petőfi Sándor-Kálvária út/utcák találkozásánál egy „piskóta” alakú körforgalom építését szorgalmazza a Magyar Közút Zrt.-nél a képviselőtestület. A tervezést – a Magyar Közút Zrt.-vel egyeztetve – az önkormányzat vállalta magára.

Hirdetések

A tervező a korábbi egyeztetések alapján megrendelte a csomópont szimulációs vizsgálatát, annak eldöntésére, hogy milyen csomóponti kialakítás a legmegfelelőbb az adott csomópontban jelentkező forgalom levezetésére. A vizsgálatok egy hagyományos jelzőlámpás csomópontra, egy szabályos kör alakú körforgalomra, valamint egy elnyújtott, piskóta formájú körforgalomra terjedtek ki.

Közlekedésbiztonsági szempontból mindkét körforgalom geometriájából adódóan a konfliktuspontok kisebb száma miatt a jobb megoldás. Ugyancsak mindkét fajta forgalmi kialakítás esetén a jelenleg elsőbbséggel rendelkező Dobogókői úti irány forgalomáramlása a jelenlegi állapothoz képest kis mértékben romlik, a Terézia út nem változik, a Petőfi utca nagyságrendekkel javul. Az egész csomópontot tekintve egyenletesebb, nyugodtabb forgalomlebonyolódás várható. – írja az önkormányzat közleményében.

Gyalogosközlekedés szempontjából a mind a négy ágban középszigetes átvezetés található, ahol a gyalogosoknak egyszerre csak egy forgalmi sávot kell keresztezni. A megfelelő változat kiválasztásánál további szempont, hogy mind a Dobogókői úton, mind a Terézia úton a következő jelentősebb csomópontok is körforgalmú kialakításúak. A „piskóta” alakú körforgalomnak előnye a hagyományos körforgalommal szemben, hogy a csomóponti ágak kialakításához nincs szükség idegen ingatlan megszerzésére, ami a költségeket emelné, a körforgalom megvalósítható az önkormányzati és állami tulajdonú közterületen, nagyjából a jelenlegi csomópont helyén.

Hirdetések

  • Online koncertet adnak az esztergomi zeneiskola tanárai

    A járványhelyzet miatt nem rendeznek nyilvános hangversenyeket az esztergomi Zsolt Nándor Katolikus Zeneiskolában, de a tanárok úgy érzik, hogy a Zene Világnapjának megünneplése – melyet október 1-én tartanak – ebben a helyzetben is kedves kötelességük és szívügyük.

    Hídlap
  • Modell- és gyártásevolúció a Magyar Suzukinál

    A Magyar Suzuki a modern magyar autóipar leghosszabb sikertörténete. A japán gyökerű vállalat ötven év kihagyás után, 1992-ben hozta vissza hazánkba a személyautógyártást. Közel három évtized alatt több mint 3,5 millió autó gördült már le az esztergomi gyártósorról.

    Hídlap