Nem indulhat az ételmérgezésért felelős szolgáltató a közétkeztetési pályázaton

A korábbi szolgáltató meghívása nélkül írta ki a közétkeztetési pályázatot a lábatlani önkormányzat - derül ki Dinnyés Lajos polgármester internetes tájékoztatójából. Február elején több mint kétszázan betegedtek meg a településen: később kiderült, a közétkeztetést végző étterem levese felelt a rosszullétekért.

A korábbi szolgáltató meghívása nélkül írta ki a közétkeztetési pályázatot a lábatlani önkormányzat – derül ki Dinnyés Lajos polgármester internetes tájékoztatójából. Február elején több mint kétszázan betegedtek meg a településen: később kiderült, a közétkeztetést végző étterem levese felelt a rosszullétekért.

Napokig lázban tartotta az egész országot a február eleji lábatlani tömeges megbetegedés, amely az óvoda és iskola pedagógusait, gyermekeit, valamint a gondozási központ tagjait is érintette. Mint arról korábban beszámoltunk, a LábatlaNEWS interenetes csoportban többen is hasonló tünetekre panaszkodtak, sokakat hányásos-hasmenéses kór gyötört. A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal ellenőrei mintát is vettek az étkeztetést biztosító étterem konyháján, amelynek később felfüggesztették a működési engedélyét. A laboratórumi eredmények után megfejtették a jelenség okát: a levesben található Bacillus cereus nevű kórokozó okozta az ételmérgezést, amelyhez emberről emberre terjedő, a térséget ostromló Calici vírus párosult.

Feburár 19-én rendkívül testületi ülésen tárgyaltak arról, hogy a későbbiekben hogyan oldják meg az idősek, az iskolások és az óvodások étkeztetését. A szülői munkaközösség által készített felmérés összesített eredménye szerint a válaszadók többsége úgy nyilatkozott, nem szeretnék, ha a régi szolgáltató is elindulhatna a tenderen.

A testület a szülői állásfoglalással egyetértve úgy döntött, hogy új pályázatot írnak ki, amelyre a korábbi szolgáltatót nem hívják meg. Addig amíg egy új szolgáltatóval nem kötnek szerződést, addig a nagysápi Granárium Központ végzi a közétkeztetést. Dinnyés Lajos polgármester egyúttal azt is bejelentette, hogy létrehoznának egy kommunikációs platformot, amelyen az érintettek szükség esetén jelezhetik a problémákat. Mindezzel a minőségi szolgáltatás fenntartását szeretnék biztosítani.

(Fotó: Pixabay.com)

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Szólj hozzá!

info@hidlap.hu

©  hidlap.hu — Minden jog fenntartva!