Jeromos

Hídlap

Újraindul a zártkertmegújítási program

Kétmilliárd forintos keretösszeggel indul újra tavasszal a zártkertmegújítási program – jelentette be Nagy István agrárminiszter a napokban a Vas megyei Oszkón. A cél, hogy minél nagyobb területen újrainduljon a hagyományos gazdálkodás, a tulajdonosok őshonos gyümölcsfákat telepítsenek, amelyek jó minőségű termést hozhatnak.

Hirdetések

A korábbi években több Komárom-Esztergom megyei település is sikeres pályázatot nyújtott be, amelynek keretében megújították a külterületükön található gyümölcsösöket. Nagy István kiemelte, hogy az önkormányzatok a zártkerti ingatlanjaik elektromos hálózatának fejlesztésekor megemelt összegű támogatásra számíthatnak: ilyen esetben nem 10, hanem 20 millió forintnyi összegre pályázhatnak. Ennek köszönhetően egyre több, a hatvanas, hetvenes években parcellázott, elhanyagolt terület válhat ismét termékennyé.

A Földművelésügyi Minisztérium négy évvel ezelőtt, 300 millió forintos keretösszeggel indította el a zártkerti revitalizációt célzó programot, amely első évben tizenöt darab ingatlan megújítását segítette. A kezdetben a Tanyafejlesztési Program részeként, 2017-től viszont már önálló programként meghirdetett pályázati lehetőség iránt egyre nagyobb az érdeklődés, amely kellő segítséget nyújthat a településeknek.

Egy 2016-os felmérést szerint hazánkban mintegy 200 ezer hektárnyi zártkerti ingatlan található, melyeknek döntő többsége elhanyagolt állapotban van. Remélhetőleg a program segítségével minél nagyobb földterület újulhat meg és válhat újra népszerűvé a gyümölcstermesztés.

(Kép: Pixabay.com)

Hirdetések

  • Online koncertet adnak az esztergomi zeneiskola tanárai

    A járványhelyzet miatt nem rendeznek nyilvános hangversenyeket az esztergomi Zsolt Nándor Katolikus Zeneiskolában, de a tanárok úgy érzik, hogy a Zene Világnapjának megünneplése – melyet október 1-én tartanak – ebben a helyzetben is kedves kötelességük és szívügyük.

    Hídlap
  • Modell- és gyártásevolúció a Magyar Suzukinál

    A Magyar Suzuki a modern magyar autóipar leghosszabb sikertörténete. A japán gyökerű vállalat ötven év kihagyás után, 1992-ben hozta vissza hazánkba a személyautógyártást. Közel három évtized alatt több mint 3,5 millió autó gördült már le az esztergomi gyártósorról.

    Hídlap