Jeromos

Hídlap

Óraállítással lépünk a nyári időszámításba

Vasárnap hajnalban 2 órakor 3 órára kell állítani az óráinkat, ezzel hivatalosan is kezdetét veszi a nyári időszámítás időszaka. Vannak, akik megszenvedik az átállást: az érzékenyek akár egy héten keresztül is szenvedhetnek alvászavarban, emellett vérnyomásuk is ingadozhat.

Hirdetések

A szakértők a nyári időszámítás bevezetését kezdetben azzal magyarázták, hogy a napfényes órák magasabb száma miatt energiát spórolhatnak meg az egyes országok. Később kiderült, hogy társadalmi előnyökkel is jár mindez: többek között hosszabb ideig végezhető értékteremtő munka a szabadtéri munkahelyeken, de tovább tartózkodhatunk világosban a strandon is.

A Magyar Nemzet honlapján megjelent információ szerint a hazai villamosenergia-rendszert irányító Mavir Magyar Villamosenergia-ipari Átviteli Rendszerirányító Zrt. adatai is alátámasztják az energiamegtakarítást. A nyári időszámításba lépve ugyanis naponta 2000-4000 megawattóra közötti fogyasztáscsökkenés tapasztalható.

Hazánkban márciusban helyi idő szerint 2 órakor előre, októberben nyári idő szerint 3 órakor vissza kell állítani az órákat. Pintér Ferenc meteogyógyász a minap az M1 televízióban úgy nyilatkozott, hogy az arra érzékenyeknél napokig tarthat az átállás hatása. Az érintettek elsősorban alvászavarra panaszkodhatnak, ingadozhat a vérnyomásuk, mellesleg csökkenhet munkavégzési hatékonyságuk.

(Fotó: promenad.hu)

Hirdetések

  • Online koncertet adnak az esztergomi zeneiskola tanárai

    A járványhelyzet miatt nem rendeznek nyilvános hangversenyeket az esztergomi Zsolt Nándor Katolikus Zeneiskolában, de a tanárok úgy érzik, hogy a Zene Világnapjának megünneplése – melyet október 1-én tartanak – ebben a helyzetben is kedves kötelességük és szívügyük.

    Hídlap
  • Modell- és gyártásevolúció a Magyar Suzukinál

    A Magyar Suzuki a modern magyar autóipar leghosszabb sikertörténete. A japán gyökerű vállalat ötven év kihagyás után, 1992-ben hozta vissza hazánkba a személyautógyártást. Közel három évtized alatt több mint 3,5 millió autó gördült már le az esztergomi gyártósorról.

    Hídlap