Sajtótájékoztató keretében avatták fel a Duna párkányi szakaszának árvízvédelmi töltését, amelyet mintegy két kilométer hosszan a közelmúltban láttak el aszfaltburkolattal. A helyszínre többen is kerékpárral érkeztek meg, majd a beszédeket követően birtokba is vették az új utat.
A Garamon átívelő vasúti hídnál tartott összejövetelen részt vett Sólymos László, a Szlovák Köztársaság miniszterelnök-helyettese, környezetvédelmi miniszter is, aki hangsúlyozta, hogy a minisztérium alá tartoznak a vízzel kapcsolatos ügyek, mint például a szárazság és az árvizek is. Örömét fejezte ki, hogy másfél évvel ezelőtt át tudták adni a megemelt gátat, amely szerinte a „százéves vizeknek” is ellenál és hozzájárul ahhoz, hogy a lakosok biztonságban érezzék magukat.

-Korábban megígértük, hogy hozzáadott értékként szeretnénk aszfaltburkolattal ellátni a töltést. Tervünket meg is valósítottuk és reméljük, hogy a lakosok örömmel használják majd a két kilométer hosszúságú útszakaszt, ahol felejthetetlen élményekben lehet részük – mondta a kerékpározásra, görkorcsolyázásra és sétálásra is alkalmas úttal kapcsolatban.
Az EuroVelo VI-os nemzetközi kerékpárút érinti Párkány térségét is, így élénken foglalkoznak azzal, hogy merre halad majd a nyomvonal. Eugen Szabó, párkányi polgármester szerint a szűkössége miatt balesetveszélyes átkelni kerékpárral a Garamon átívelő közúti hídon, ezért több lehetőséget is megvizsgáltak. A most átadott aszfaltszakasz pontosan a vasúti hídnál ér véget: az egyik fejlesztési koncepció szerint a hidat segédsávokkal egészítenék ki, amelyen keresztül a kerékpárosok folytathatnák tovább útjukat Magyarország felé. Ismertette, hogy Párkány városa tárgyalásokat folytat Garamkövesddel és Helembával a tervezett kerékpárúttal kapcsolatban.
-Valóban felvetődött ez a bővítési lehetőség is, melyről már tárgyaltunk a vasúttársasággal. Statikailag a szerkezet elbírná a plusz sávot, de csak a tervek elkészülte után mondhatunk biztosabbat – mondta.
A helyszínen elhangzott, hogy a napokban nyitották meg az INTERREG-programot, mely lehetőséget biztosít arra, hogy kerékpárutak kivitelezésére pályázzanak. Az egyik felvetés szerint a Karva-Párkány szakasz elsőbbséget élvez majd, Eugen Szabó ugyanakkor megjegyezte, hogy ismeretei szerint az a szakasz jelenleg nem felel meg a követelményeknek. A beruházás szempontjából kiemelt figyelemmel kell lenni a paraméterekre, hiszen csak a megfelelő ellenőrzés után tudnak a további munkafolyamatokról dönteni.
Ezt követően Dúcz József, a Jozef Dúcz a Szlovák Vízgazdálkodási Vállalat pozsonyi részlegének igazgatója az őt kérdező operatőrnek elmondta, hogy a Karva-Párkány közötti gátszakasz jelenleg nem felel meg az új vízszinteknek, de jövőre szeretnék magasítani a töltést.
Sólymos László környezetvédelmi miniszter utolsó gondolatként megjegyezte, hogy ha árvízvédelmi szempontból a gáttal problémák vannak, akkor azon fognak dolgozni, hogy megoldják azokat, hozzáadott értékként pedig le is szeretnék aszfaltozni azokat, ugyanis véleménye szerint „nem kerül sokba, de sokat jelent”.
A sajtótájékoztató után az érdeklődők kerékpárral hajtottak végig az út útszakaszon.