Gellért, Mercédesz

Hídlap

Átadták a Mária Valéria Bike kerékpárkölcsönző rendszert

Január 31-én adták át a Mária Valéria Bike, Esztergom és Párkány közös, határon átnyúló kerékpárkölcsönző rendszerét. A sajtótájékoztató után Szabó Eugen párkányi polgármester, valamint Erős Gábor esztergomi alpolgármester is kerékpárra ült.

Hirdetések

A párkányi városházán tartott átadóünnepségen elsőként Szabó Eugen, Párkány polgármestere mondott beszédet. A felvidéki város első embere felidézte, hogy 2015-ben újdonsült polgármesterként került asztalára a kerékpáros közlekedést támogató nemzeti stratégia. Akkoriban Hollandiában, az ottani bérbringa rendszerről készült felvételeket is megtekintett, melyek roppantul lenyűgözték őt. A lelke mélyén úgy gondolta, hogy nálunk nincs létjogosultsága egy hasonló, kerékpárkölcsönző rendszernek.

– Hála Istennek, tévedtem. Persze ez nem volt véletlen. – mondta, majd hozzátette, hogy több területen is előre kellet lépni ahhoz, hogy megvalósuljon ez a projekt. Szabó Eugen úgy véli, mindenkinek van valami célja, amit ezzel a rendszerrel érhet el. Zárszóként azt kívánta, találja meg mindenki a Mária Valéria Bike-ban rejlő előnyt és használja egészségben, biztonságban azt.

Kiss Bálint, a kivitelező T-Systems Magyarország Zrt. képviselője a rendszer működésével kapcsolatos információkat osztott meg a jelenlévőkkel. Elmondta, hogy a dokkolók automatikusan ismerik fel a kerékpárokat, így az elektromos típusokat a csatlakoztatás után azonnal el is kezdik tölteni. A rendszer zárt, így a dokkoló közelében tartózkodó gyermekeket sem érheti áramütés.

Az alkalmi felhasználók számára jegy-, míg a rendszeres felhasználók részére pedig bérletrendszert alakítottak ki. A bérleteket négy esztergomi, valamint három párkányi helyszínen lehet majd megvásárolni. A féléves bérleti díj 4.000 Ft, míg az éves díj 6.500 Ft. További költség a kártya egyszeri díja, amely 600 Ft, illetve a minimális egyenlegfeltöltés 1.000 Ft. Az alkalmi felhasználók a http://mvbike.eu oldalon regisztrálhatnak be, majd hozzá is juthatnak az egy, három, vagy hétnapos jegyükhöz. A jegy mellé 5.000 Ft, vagy 15 eurós kauciót kell vásárolni. A napijeggyel a hagyományos kerékpárok esetében dokkolásonként egyhuzamban maximum fél órát tekerhetünk, ezután a rendszer túlszámlázni kezd, amit a kaucióból von le.  Az elektromos kerékpárok esetében minden megkezdett fél óra plusz 200 Ft-ba, vagy 0,5 euróba kerül.

Emellett arról is szó volt, hogy folyamatosan figyelik a dokkolókat és azt, hogy hol mennyi kerékpár pihen éppen. Tehát, ha valahol túl sok jármű parkol, másutt pedig hiány mutatkozik, akkor átszállítanak néhány bringát a szükséges pontokra.

A sajtótájékoztató után a párkányi városháza előtt átvágták a szlovák nemzeti színű szalagot, majd a résztvevők kerékpárra ültek az esztergomi városházához tekertek, ahol pedig a magyar nemzeti szalagot vágták át.

A „Mária Valéria Bike – Public cross-border bicycle-sharing system in Esztergom and Sturovo” című projekt az Interreg V-A Szlovákia-Magyarország Együttműködési  Program keretén belül valósult meg, összköltsége 921.155 euró volt. Ennek egy része ERFA támogatás (782.981,75 euró), állami hozzájárulás (92.155,50 euró), valamint önrész (46.057,75 euró). A kivitelezést a T-Systems Magyarország Zrt., alvállalkozójával a Neuzer Kft.-vel közösen végezte el. A rendszert emellett a Magyar Suzuki Zrt. is támogatja.

(Fotók: Lehoczki Dávid)

Hirdetések
  • Webkamera pásztázza éjjel-nappal a Széchenyi teret

    „Kedves Esztergomiak, kedves Esztergomba látogatni szándékozók! A mai naptól már webkamerán keresztül, élő képen is megtekinthető városunk főtere, ahogy azt a Bottyán-palotából látni. Az éjjellátó kamera képe az Időkép honlapján tekinthető meg.” – jelentette be Hernádi Ádám közösségi oldalán.

    Hídlap