Hugó

Hídlap

Áprilisban találkozhatunk először emeletes vonattal a szobi vasútvonalon

Március 15-én először a ceglédi vonalon, áprilistól pedig a váci elővárosi forgalomban is találkozhatunk a Stadler KISS-szel, vagyis az új emeletes motorvonattal – írja a Magyar Nemzet. A lap úgy tudja: év végéig tizenkilenc szerelvény érkezik a két vonalra.

Bár az előzetes információk még arról szóltak, hogy februárban állítják próbaüzembe az elsős emeletes vonatot, a Magyar Nemzeti információi szerint változott a szerelvények szállítási ütemezése, ezért csak márciusban fut ki az első Stadler KISS. A próbaüzem két lépcsőből áll. Először utasok nélkül kell a kocsiknak az előírt hibamentes futást teljesíteni, emellett folyamatban vannak a típustesztek is.

A késői szállítás miatt minden tavaszi hónapban egy-egy, júniusban további hét, augusztusban pedig a tizenegyedik motorvonat is forgalomba áll. Először a Budapest-Cegléd-Szolnok, majd a Budapest-Vác-Szob vonalon találkozhatunk az emeletes KISS-szel.

A lap azt is megtudta, hogy a második ütemben készülő nyolc vonat az eredeti ütemezésnek megfelelően az idei esztendő végéig, a tavaly szeptemberben megrendelt huszonegy vonat pedig 2022 végéig érkezik meg.

A Stadler hatszáz ülőhellyel rendelkező, kétszintes motorvonatain korszerű utastájékoztató rendszer, tágas utastér, vezetéknélküli internet, mobiltelefonok és laptopok töltésére alkalmas hálózati csatlakozók, valamint korszerű kamerarendszer is lesz. Három hagyományos és egy, a mozgássérültek számára kialakított illemhelyiség is helyet kap rajtuk, a multifunkciós terek pedig négy kerekesszék, illetve tizenkét kerékpár vagy öt babakocsi szállítására alkalmasak.

A Stadler KISS-eket a gyártó ellátja az ETCS L2 vonatbefolyásoló rendszerrel is, amely lehetővé teszi, hogy a felújított vasútvonalakon óránként akár 160 kilométeres sebességgel haladhassanak.

Frissítés: Olvasóink közül többen érdeklődtek arról, hogy miért nem tudta tartani a cég a határidőket. A Magyar Nemzeti információi szerint a motorvonatokat gyártó Stadler alvállalkozóinál jelentkező munkaerőhiány jelentősen lassította a munkafolyamatokat. Továbbá egy tavalyi áradás során víz alá került a Stadler ajtóbeszállítójának kasseli (Németország) gyára, a gyártás pedig azóta is akadozik. A tizenegyedik jármű már legyártott ajtórendszerét az áradás teljesen tönkretette, így azokat újra kell gyártani. Ez az esemény több más európai vasúti projektben is fennakadást okozott.

(Forrás: Magyar Nemzet)
(Borítókép: Magyar Nemzet/Teknős Miklós)

Advertisements