Orsolya

Hídlap

Modell- és gyártásevolúció a Magyar Suzukinál

A Magyar Suzuki a modern magyar autóipar leghosszabb sikertörténete. A japán gyökerű vállalat ötven év kihagyás után, 1992-ben hozta vissza hazánkba a személyautógyártást. Közel három évtized alatt több mint 3,5 millió autó gördült már le az esztergomi gyártósorról.

Hirdetések

Az idén 100 éves Suzuki Csoport egyetlen európai gyáregységében a teljes gyártás háromnegyede exporta történik, Vitarából készítették eddig a legtöbbet. A hazai piacon kívül világszerte 123 országban értékesítik az itthon gyártott gépkocsikat. Novák Gyula a Magyar Suzuki Zrt. termelési vezetője betekintést nyújt a gyártás kulisszái mögé, és elárulja a hazai gyártású modellek sikerének titkát.

Ma 85 másodperc az, ami régen 3 napig tartott

Kezdettől teljeskörű gyártási tevékenységet folytatunk Magyarországon, tehát az acéllemezek préselésétől, hegesztésétől kezdve, a gépjárművek összeszerelésén át, a festésig és a kész autók ellenőrzéséig az autógyártás összes folyamata Esztergomban történik. Mindig elektronikus, illetve digitális úton zajlott nálunk a munka az adott kornak megfelelő élenjáró technológiával. 1992-ben 1000 gépjárművet készítettünk egy év alatt, ma átlagosan 700 autó gördül le a gyártósorról naponta. Olyan ikonikus modellek kerültek ki az esztergomi gyárból ez idő alatt, mint például a Swift, a Wagon R+, vagy az eddigi legnépszerűbb Vitara.

Az első generációs Swifteknél még minden folyamatot emberek végeztek a gyártás során, mindössze 4-6 robot segítette a munkát a hegesztőüzemben. Mára minden pontot gépek hegesztenek, az autók fényezését is robotok készítik. Lényegében minden új modellel okosodott egy kicsit a technológia az üzemünkben. Az első autót 3 napig gyártottuk, ma 85 másodpercenként gördül le egy kész jármű a gyártósorról, ami 1 nap alatt készül el.

Kisautótól a hibridig

Amikor egy évtized után elkezdtük gyártani az ország első egyterű járművét, a Wagon R+-t – a Swifthez képest egy teljesen más struktúrájú autót – ez gyártás szempontjából is egy teljesen más működést igényelt az addiginál. Ráadásul két fajta járművet kellett gyártani az addigi egy helyett egy gyártósoron minden variációban, sokkal több beszállító bevonásával. Innentől kezdve teljesen más tempóban folytatódott a működésünk, felgyorsult minden. Átlagosan 2-4 évente jelentkezünk új modellel, vagy szériafrissítéssel.

Az első generációs SX4 S-CROSS, egy nagy, családi autó bevezetése volt a következő technológia szempontjából is jelentősebb mérföldkő az esztergomi gyártásban. Ez a modell képviselte számomra az addigi hazai gyártású autóink közül a Suzuki legjavát.

A Vitara SUV 2015-ös bevezetése kapcsán nem is annyira a gyártás és az azzal kapcsolatos munka, inkább a fogadtatása miatt volt jelentős mérföldkő az életünkben. A Vitara egy olyan autózási élményt és színvonalat testesít meg a mai autópiacon, amit a bevezetése előtt csak sokkal drágábban lehetett elérni más autógyártók kínálatában. És akkor még nem említettük az egyedi dizájnt, ami mellett senki nem tudott csak úgy elmenni a bevezetésekor. Az emberek megálltak és felfelé mutatott hüvelykujjal gratuláltak hozzá, mikor városba, terepre vittük. A kollégáimmal nagyon büszkék vagyunk arra, hogy egy ilyen sokak által szeretett terméket készíthetünk. Nem mellesleg a munkatársaink is ezt a Suzuki modellt vásárolták eddig legszívesebben.

Vállalatunk számára az a kihívás, hogy a hibrid és a jövőben majd az elektromos autók is ezt a színvonalat testesítsék meg. Ezért egy olyan megfelelő ár-érték arányú konstrukció kialakítására törekedtünk a 2019. december óta gyártott hibrid modelljeinknél, amellyel minél szélesebb körben elérhetővé tudjuk tenni a környezettudatos autózást, nem csak a luxus termékek vásárlói számára. Ilyen formán úgy gondoljuk, hogy a szemléletmód terjedésében és az ezzel kapcsolatos edukációban jelentős szerepünk, feladatunk és felelősségünk is van.

Az elérhető hibrid. Mindenkinek

Mi itt Esztergomban, az idén 100 éves Suzuki Csoport küldetéséhez hűen nem luxus űrhajókat, hanem megfelelő ár-érték arányú hibrid autókat gyártunk kiváló minőségben, minél több ember számára – veszi át a szót Bonnár-Csonka Zsuzsanna, a Magyar Suzuki Zrt. vállalati kommunikációs vezetője. Ezért, bár a Suzuki Csoport fejlődése a mindenkori fogyasztói igények és piaci környezet figyelembevételével folyamatos, újításaink nem mindig technológiai vívmányok, sokszor inkább praktikus megoldások. A cél az, hogy mindig olyan fejlesztéseket hajtsunk végre, amelyekkel értékes terméket tudunk előállítani a fogyasztók számára minden korban, mindenhol.

Ennek jegyében a Suzuki Csoport a termelés új korszakába lépett, világszerte a fenntartható, energiahatékony közlekedést helyezve innovációs tevékenysége fókuszába. Ez a gyakorlatban jelenti, hogy a Suzuki jelenleg világszerte a hibrid modellek fejlesztésére összpontosít. Célunk a hibrid technológia minél szélesebb körű megismertetése és elterjesztése a vásárlók körében.

Mindazonáltal, annak ellenére, hogy ipar 4.0-áról, és sok esetben forradalomról beszélünk, ez sokkal inkább egy folyamat. Autógyártás valójában nem létezik innováció nélkül. Ez a szemlélet kíséri mindennapi munkánkat a kollégáinkkal és beszállítóinkkal – fejti ki bővebben a Suzuki filozófiáját a kommunikációs vezető.

(Forrás és képek: Magyar Suzuki Zrt.)

Hirdetések

  • Koronavírus miatt rendkívüli szünetet rendeltek el a Babits iskolában

    „Tájékoztatom a szülőket, hogy iskolánkban az Operatív Törzs 2020. október 21-22. napjára rendkívüli szünetet rendelt el, a koronavírus terjedésének megakadályozása érdekében” – közölte Fazekas Bernadett intézményvezető az Esztergomi Babits Mihály Általános Iskola honlapján.

    Hídlap
  • Kozmetikusoknak tartott továbbképzést a kamara

    Negyvenen jelentkeztek arra a kozmetikus szakmai fórumra, melynek a Komárom-Esztergom Megyei Kereskedelmi és Iparkamara tatabányai székháza adott otthont – írja a KEMKIK. A járványügyi előírásokra maximálisan odafigyelve tartották meg az előadást. A meghirdetett program célját Pallos Jánosné, a kézműipari tagozat 2. résztagozati elnöke foglalta össze.

    Hídlap