Vilma

Hídlap

Közúti biztonsági felülvizsgálatot végeznek majd Tátnál a 117-es úton

Eddig egy súlyos, illetve három könnyű sérüléses baleset következett be idén a 117-es főút táti lehajtójánál. A Magyar Közút Nonprofit Zrt.-től megtudtuk: a balesetszám emelkedése miatt a csomópontban közúti biztonsági felülvizsgálatot fognak végezni.

Hirdetések

Mint ismert, a közelmúltban több baleset is történt a 117-es főút és az 1011-es jelű Táti összekötő út kereszteződésében, melyekről több ízben is beszámoltunk. Adott egy csomópont, ahol külön sávok állnak rendelkezésre azok számára, akik a 117-es főútról le akarnak hajtani a mellékútra. Ezen kívül 60 kilométer/órás sebességkorlátozó tábla is jelzi, hogy ezen a szakaszon érdemes valamelyest lassabban áthaladni.

Látszólag egyértelműnek tűnik minden, de nem mindenki tartja magát a KRESZ-ben leírtakhoz: amikor többször is érdeklődtünk a rendőrségnél, hogy mi váltotta ki a baleseteket, legtöbbször azt válaszolták, hogy a vétkes sofőr nem adott elsőbbséget a másik járműnek.

Google Maps műholdkép a kereszteződésről (Forrás: Google Maps)

A legutóbbi baleset után is záporoztak a kommentek a közösségi oldalakon és egyesek a probléma megoldását körforgalomban, lámpában vagy fix kamerarendszerben látnák. A napokban megkerestük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy megtudjuk, terveznek-e bármiféle fejlesztést a kereszteződésben.

Pécsi Norbert Sándor, a társaság kommunikációs osztályának vezetője az Esztergomi Rendőrkapitányság nyilvántartására alapozva ismertette, hogy a 117-es főút és a 1011-es jelű Táti összekötő út kereszteződésében 2018-ban, 2019-ben és 2020-ban idáig hány baleset történt.

Amíg két évvel ezelőtt 1 súlyos és 1 könnyű sérüléses baleset, addig tavaly 1 súlyos és egy 1 anyagi káros baleset következett be a helyszínen. Idén viszont romlott a helyszín, mivel 1 súlyos és 3 könnyű sérüléses balesetnél helyszíneltek a rendőrök.

Idén gyakrabban láthattunk összetört kocsit a kereszteződésben (Kép: L.Dávid/10-es út)

„Az idén tavasszal végzett, elmúlt 5 év személyi sérüléses baleseti adatait figyelembe vevő  baleseti góckutatás alkalmával ez a csomópont nem szerepelt a gócpontok között. Az idei balesetszám emelkedése miatt a csomópontban Közúti Biztonsági Felülvizsgálatot fogunk tartani.” – jegyezte meg az osztályvezető.

Pécsi Norbert Sándor kijelentette: a vizsgálat eredményétől függően fogják meghatározni a szükséges beavatkozást, de jelzőlámpa telepítését egyelőre nem tartják indokoltnak. Álláspontjuk szerint az érvényben lévő 60 km/órás sebességkorlátozás figyelmen kívül hagyása és a gépjárművezetők figyelmetlensége okozza a baleseteket. Ezért azt kérik minden közlekedőtől, hogy tartsák be a KRESZ előírásait, korlátozásait és fokozottan figyeljenek a többi közlekedőre is.

Hirdetések