Ezt látni a Börzsöny legújabb kilátójából

Őszi arculatba öltözött végeláthatatlan erdőrengeteg, csendesen megbújó horgásztó, Csóványos és a Nagy Hideg-hegy. Többek között ezeket látják azok, akik felkeresik a Börzsöny legújabb kilátóját. A Várhegyen álló építményre mi is felmásztunk és egyszerűen nem tudtunk betelni az elénk táruló látvánnyal.

A lágyan csobogó patak láttán gyermekkori emlékeink jutottak eszünkbe, amikor úgy bő tizenöt évvel ezelőtt az emelkedőket nehezen leküzdő Ikarus busszal megérkeztünk Királyrétre. Azóta több mint másfél évtized telt el, régi társaságunk szétszéledt, egyesek azóta is hátat fordítanak a rengetegnek. De vannak, akik most is vissza-visszatérnek a kedves helyszínre, a börzsönyi atmoszféra ugyanis másfél évtized elteltével is ugyanolyan csábító.

A szépen lekoptatott kövek között rohanó csermely most is megért néhány fotót. Aztán az út búcsút intett a pataknak és immár a piros és zöld jelzéseken haladtunk felfelé.

Térerőnk itt hagyott cserben minket, sőt a szolgáltató kedvesen üdvözölt minket Szlovákiában. Volt, amikor nem tudtuk, hogy jó irányba haladunk-e. Ekkor érkezett szemből két férfi, egyikük kopottas turistatérképet forgatott a kezében.

– Kövessék csak a piros jelzést, majd lesz egy csúszós domboldal, azután pedig irány a piros háromszög. Még jó, hogy bakancsot vettek fel, elég kemény ez a szakasz – mutatott rá a kaptatóra az egyik kalandor, majd búcsút intettünk egymásnak.

Útra dőlt fák alatt bújtunk át, majd felkapaszkodtunk a hegygerincre és egy mohás fatörzsre leülve szusszantunk néhány percet. Ekkor előzött le minket öt kiránduló, akik egy másik, kényelmesebb úton jöttek fel a Várhegyre. Nyomukba eredtünk, így térerő hiány is könnyen megtaláltuk a Várhegy kilátót.

-Beleugrottunk a képbe? – kérdeztük a fekete hajú hölgytől, aki éppen lefotózta a fakorlátnak támaszkodó párját.

– Egy kicsit, de nem baj, csinálunk másikat! – válaszolták és amint kiléptünk a látószögükből, el is készült a fénykép. A legfelsőbb szintre érve idősebb házaspárt pillantottunk meg. Jól nézett ki fentről a felújítás alatt álló kisvasút nyomvonala is.

A nyugdíjasok azon tanakodtak, hogy a kihelyezett ismertető alapján vajon melyik hegycsúcsokat ismerik fel. Szerencséjük volt, hiszen valamelyest tiszta volt az idő, így nem csak a hegyvonulatot, hanem a sárguló-vöröslő fákat is megpillanthatták.

Mi csak tíz percet töltöttünk fent, de két dologban megállapodtunk: az egyik, hogy olykor a kicsi fejlesztések nyújthatják a legnagyobb élményeket, a másik pedig az, hogy ezért a látványért bármikor érdemes a Várhegyre felmenni.

Információk a kilátóról:

Az Ipoly Erdő Zrt. és a Magyar Természetjáró Szövetség koncorciumában a Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Program (VEKOP) keretében 62 millió forintos támogatás felhasználásával épült meg a 15 méter magas Várhegy kilátó. Az MTI tudósítása szerint 50 köbméter fát, lucfenyőt és tölgyet használtak fel a kivitelezés során. Érdekesség, hogy a tetjére egy meteorológiai állomást és egy webkamerát is felhelyeztek.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Szólj hozzá!

info@hidlap.hu

©  hidlap.hu — Minden jog fenntartva!