Győző Máté a gimnázium közösségi oldalán számolt be arról, hogy diáktársaival együtt számítógépen keresztül vehettek részt a megmérettetésen, ugyanis a járványhelyzet és az életben lévő rendelkezések nem tették lehetővé a személyes részvételt.
Elmondása szerint elméleti, gondolkodtató feladatok is vártak rájuk, a fináléban a számítások mellett vegyipari folyamatokat, reakciókat és tudományos szakmai szöveget is elemezniük kellett. Négy órájuk volt arra, hogy mindennel végezzenek: érdekesség, hogy a feladatok egy részét a versenyt lebonyolító egyetem saját rendszerén keresztül, míg a hosszabb kidolgozást igénylő feladatokat szkennelve kellett leadniuk.
Az eredményhirdetést szintén online tartották meg, egy érdekes, enzimekről szóló előadás után pedig ki is derült, hogy Győző Máté az írásbeli és a szóbeli fordulókban nyújtott teljesítménye alapján kategóriája második helyét szerezte meg. Mint minden díjazott, ő is részesült egy olyan lombikban, melyen az Oláh-verseny logója szerepel. Az ajándékra egy díszszalagot is rákötöttek, melyen rajta van, hogy hányadik helyen végzett.
(Forrás és kép: Árpád-házi Szent Erzsébet Gimnázium, Óvoda és Általános Iskola)