Útfelújításokról tartottak sajtótájékoztatót Bajnán

Október 28-án a bajnai Hősök terén tartott sajtótájékoztatót a Magyar Közút Nonprofit Zrt., ahol elmondták, hogy idén több mint ezer kilométernyi útszakasz újul meg. Dr. Völner Pál szerint a lendület tovább fog tartani, hiszen jövőre a Magyar Falu Programban 100 milliárd forint jut útfejlesztésre.

Az eseményen Pécsi Norbert Sándor köszöntötte a jelenlévőket, majd elmondta, hogy a Magyar Közút Nonprofit Zrt. 2010 óta mintegy hatezer kilométernyi útszakasz teljeskörű felújítását bonyolította le. Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) parlamenti és stratégiai államtitkára megjegyezte: mindig örömmel érkezik ebbe a térségbe, mivel ez a régió folyamatosan fejlődik.

Említette, hogy a befektetők miatt is fontossá vált az úthálózat fejlesztése, illetve bővítése és nem véletlen, hogy a megyében és országszerte is hatalmas volumenű közúti beruházások zajlanak. Az útprogram keretében 2016-2024 között mintegy 3600 milliárd forint értékben – ennek az összegnek a több mint a fele hazai forrás – valósulnak meg fejlesztések hazánkban.

„A célunk világos és egyértelmű: azt szeretnénk, hogy minden megyei jogú várost négysávos úton lehessen elérni, az autópályák és autóutak elvezessenek az országhatárokig, a kiemelt gazdasági térségek, technológiai és ipari központok elérhetősége javuljon, és hogy minden településről fél óra alatt elérhető legyen egy gyorsforgalmi út” – tette hozzá.

A politikus emlékeztetett: nincsenek könnyű helyzetben, hiszen 2010-ben ezen a téren is rengeteg adósságot kellett örökölniük, ugyanis a baloldali kormányok az úthálózatok fejlesztésével sem törődtek, ha pedig mégis – utalva a Kőröshegyi völgyhídra, illetve az M6-os autópálya síkvidéki alagútjaira –, akkor abban sem volt túl sok köszönet.

„A meglévő úthálózattal is mostohán bántak, évtizedes karbantartási lemaradást halmoztak fel. Éppen ezért nagy eredmény, hogy az elmúlt évtizedben hatezer kilométernyi szakaszt sikerült rendbe tennünk, ami pedig az idei évet illeti, még jelentősebb előrelépésekről tudunk beszámolni önöknek.” – jelentette ki.

Schanda Tamás elmondta, hogy az idei esztendőre mintegy ezer kilométernyi útszakasz felújítását tervezték: több mint háromszáz szakaszon, mintegy 640 kilométeren már véget ért a kivitelezés, 184 szakaszon, mintegy 630 kilométeren pedig még zajlik a munka. Ezek összértéke több mint 220 milliárd forint. A kormányzat rendre hangsúlyozza, hogy nagy figyelmet fordítanak a kistelepülésekre. Ez az útprojektek esetében is igaz, hiszen az idei munkálatokban érintett útszakaszok több mint négyötödét a Magyar Falu Program keretében rekonstruálják.

Elhangzott, hogy Komárom-Esztergom megyében, sőt a térségben is több fejlesztés történt. Az 1125-ös út Nyergesújfalu-Bajna közötti szakaszán, illetve 1105-ös út Bajna és Zsámbék közötti szakaszán az útburkolat cseréjére, illetve egyéb kiegészítő munkálatokra összesen több mint félmilliárd forintot ítélt meg a kormány. Ebből az összegből finanszírozzák továbbá a padkaépítést, az árokrendezést, a táblák cseréjét, a buszöblök felújítását és az új zebrák kialakítását is.

Az államtitkár gratulált dr. Völner Pálnak, aki eredményesen küzd azért, hogy a térségben állami segítséggel minél több fejlesztés valósuljon meg.

A térség országgyűlési képviselője a beruházások kapcsán köszönetet mondott a kormánynak, az ITM-nek, a megyei önkormányzatnak, a magyar közútnak és a kivitelezőnek is.

„2010-ben a magyar költségvetés olyan állapotban volt, hogy hazai forrásból semmilyen útfelújítást nem tudott finanszírozni. A kátyúzás is, mondjuk úgy, hagyott némi kívánnivalót maga után, tehát még arra is alig jutott forrás. Azóta sikerült egy olyan gazdaságot felépíteni, egy olyan költségvetési szerkezetet kialakítani, hogy a nyugdíjemelésektől a családtámogatáson át mindenre jusson forrás.” – vélekedett.

Az Igazságügyi Minisztérium parlamenti államtitkára közölte: nemrégiben megjelent az M100-as gyorsforgalmi út közbeszerzési kiírása, de folyamatosan sorra kerülnek az alsóbbrendű vidéki utak is, amelyek évtizedekig hanyagolva voltak. A bajnai főút felújítása kapcsán megjegyezte: nem szigetszerű beruházásról van szó, hiszen a faluban az elmúlt években a kastély, közintézmények, utcák és a főtér is megújult.

„Államtitkár úr is érintette, hogy ezek nem ilyen Patyomkin-falu féle felújítások. Láthatjuk, hogy komoly járdaszegélyek, buszöblözeteket, gyalogos-átkelőhelyek épülnek” – jelentette ki. Ezután beszélt a volt juhhodály melletti, átépített halálkanyarról is, ahol a felújítás óta nem történt baleset. Végül arra kérte a közlekedőket, hogy óvatosan közlekedjenek az utakon.

Mikesz Csaba, Magyar Közút műszaki vezérigazgató-helyettese a társaság eszközállományának fejlesztéséről beszélt, ugyanis több mint 40 milliárdból vásároltak új aszfaltterítőgépeket, gépláncokat, aszfaltmarókat. Jelenleg nyolc teljes géplánc végzi országosan a munkát, jövőre már tízre növekszik a számuk, így minden régióban lesz megerősített csapat.

A Magyar Közút idén több mint 11 milliárdból végez útfelújítást, több mint 225 ezer tonna anyagot építettek be az alsóbbrendű közúthálózatba és több mint 29 ezer tonna mart aszfalttal végeztek rekonstrukciót. Végül arról beszélt, hogy idén két szakemberük vesztette életét az utakon, ezért kéri a járművezetőket, hogy vigyázzanak az úton dolgozó munkásokra.

Pallagi Tibor polgármester azt mondta: fontos mérföldkőnek számít a település életében a falut átszelő főút felújítása. Ismertette, hogy nem csak a közintézmények újultak meg, hiszen a Belügyminisztérium és a Magyar Falu Program révén mintegy 50 millió forintból rekonstruálják a mellékutakat.

Említette, hogy a Lábatlan-M1 útvonalon, tehát a községet érintve haladnak a teherautók, amik miatt több veszélyhelyzet is adódott. Reméli, hogy a lámpákkal, zebrákkal, forgalomlassító szigetekkel megoldódik a gond. Végezetül megköszönte dr. Völner Pál, a Magyar Közút és a kormány segítségét.

A sajtótájékoztatón a felsoroltakon kívül Romanek Etelka, a megyei közgyűlés alelnöke is részt vett.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Szólj hozzá!

info@hidlap.hu

©  hidlap.hu — Minden jog fenntartva!